środa, 25 czerwca 2014

Lody truskawkowe (na mleku w proszku)

Lato, lato, lato wszędzie... więc lody są dobrym pomysłem na schłodzenie organizmu. Sezon na truskawki chyli się ku końcowi, ale ja jeszcze wykorzystuję moje ulubione owoce do różnych pysznych wypieków i deserów.
Wczoraj ukręciłam lody truskawkowe na bazie mleka w proszku i zakwaszanej śmietanki. Trochę się obawiałam, bo takiego połączenie jeszcze nie próbowałam, ale okazało się, że moje obawy były nieuzasadnione, bo lody wyszły bardzo dobre. Niezbyt słodkie i takie trochę jogurtowe. Jeśli ktoś woli słodszą wersję lodów to proponuję dać trochę więcej cukru, bo te naprawdę słodkie nie wyszły. 
 

Składniki na około 1 litr lodów:

400 g truskawek
80 g cukru pudru (można dać więcej, nawet 120 g)
250 ml (1 szklanka mleka) - u mnie 2 % pasteryzowane świeże
120 g (1 szklanka) mleka w proszku (użyłam pełnotłustego, bo takie ostatnio kupiłam)
150 g zakwaszanej śmietany 12 % (u mnie szczecinecka homogenizowana)



Truskawki zmiksować z cukrem pudrem i śmietaną. Mleko w proszku wymieszać ze zwykłym mlekiem. Masę truskawkową i mleko wstawić do lodówki na minimum 4 godziny, aby produkty się porządnie schłodziły. Mleko przecedzić przez sito, aby pozbyć się ewentualnych grudek z mleka w proszku i wymieszać z masą truskawkową.
Wlać do maszyny do lodów i postępować zgodnie z instrukcją. Moje lody kręciły się 30 minut i były gotowe do jedzenia. Lody można zjeść od razu albo wstawić do zamrażarki. Przed podaniem wyciągnąć i zostawić na 10 minut na blacie, aby trochę zmiękły.
Przy braku maszyny do lodów, przelać masę do pojemnika, w którym będzie można masę zmiksować. Wstawić pojemnik do zamrażarki i miksować masę co godzinę (miksowanie nie musi trwać długo, wystarczy około minuty). Czynność powtórzyć 3 razy. 


8 komentarzy:

  1. Osobiście za lodami nie przepadam, ale mój mąż... bardzo. Ale te Twoje lody to chyba razem z mężem będę zajadała :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JaGo, jeśli mąż lubi to mu takie ukręć, może i sama się przekonasz do nich :-)

      Usuń
  2. świetne domowe lody:) muszę się w końcu zmobilizować i też zrobić takie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto, bo przynajmniej człowiek wie, co je :-)

      Usuń
  3. jeszcze nigdy sama nie robiłam lodów... napewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością warto spróbować zrobić choć raz i sprawdzić jak smakują :-)

      Usuń
  4. zdecydowanie najlepsze w smaku są dla mnie lody na mleku w proszku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też jak na razie najsmaczniejsze. Robiłam też takie mleczne, zwykłe, ale coś mi z proporcjami nie do końca pasuje, więc będę jeszcze kombinować. Wygląda na to, że ciepłe dni idą, więc będę kręcić i inne.

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...